Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - VaszicsApoca

Oldalak: [1] 2 3 ... 8
1
TVC Emulátorok / Re:WinTVC 1.1.0
« Dátum: 2017. Február 2. - 09:55:51 »
Bocsi!

2
TVC Emulátorok / Re:WinTVC 1.1.0
« Dátum: 2017. Február 1. - 18:36:04 »
Letöltöttem! futtattam kettő, eddig nem futó programot. Németh Zoltán "loadkep.cas", az ep128emuban gyönyörű képeket produkáló programját és egy régi kép nagyító "nagykep.cas" programot (mellékelve). Mindkettő fut, de a képek időzitésével,(vagy Te tudod) még gond van, nagyon villog! Az ep128emu-TVc-nél nem. A másik programból meg nem lehet se resettel-F1, se hideg resettel- Alt+F1-el kilépni, ki kell "lőni" az emu-t. Mellékeltem  az image file-t. Nem tudom láttad-e Sebestyén Pál miniTVC emuját és az ep128emu-TVC-t, mindkettő használja már Pál TVDOS_CR.BIN romját és így lehet csatolni akár több MByte-t, vagy GByte-s image-t, vagy meghajtót. Az egerészésről sem mondtam még le, ha már legalább 4 bővítőhely van.

3
TVC Javítás / Re:TVC hiba
« Dátum: 2016. December 6. - 18:57:31 »
Hát, ez volt akkoriban. A TVC és az Enterprise között ugyan akkora volt a különbség, mint az Olaszországban (Torinóban) gyártott Fiat és az akkori Szovjetunióban (Togliattiban) gyártott Zsiguli, vagy Lada között, de a Mi "gyümölcsünk", mint a magyar narancs , "Kicsit sárgább, kicsit savanyú, de a mienk."

4
TVC Javítás / Re:TVC hiba
« Dátum: 2016. December 1. - 08:03:20 »
Jobboldal alul, középen van a reset, de szerintem ezt mindenki tudja. Egyszer nyomva meleg reset, kétszer, vagy folyamatosan hideg reset, ha nincs érintkezés akkor nincs szerencse...(Kezelési ÚTMUTATÓ 9. oldal 1.4 A TV Computer kezelőszervei és csatlakozói 1. RESET nyomogomb)

5
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Július 31. - 10:43:38 »
Találtam a MESCC-re egy "naprakész" oldalt v1.11-s (https://github.com/MiguelVis/RetroProjects) és úgy látom, hogy Ő is ( Miguel) Keiji Murakami CP/M emulátorát használja fordításokhoz. Haladsz az UPM visszafejtésével és a Grafikával?

6
TVC Javítás / Re:TVC ROM Cartridge probléma
« Dátum: 2016. Június 15. - 08:11:51 »
Nézd meg a 64K +BASIC PROGRAMOZÁS segédlet 71-76 oldal 4-s és 5-s példa programot, hátha segít...

7
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Május 11. - 12:59:36 »
Én a MESCC-t a következő helyről szedtem le "http://www.floppysoftware.es", "http://cpm-connections.blogspot.hu/". Várom a fejleményeket.

8
Általános csevegő / UPM-ROM
« Dátum: 2016. Május 10. - 09:29:19 »
Ki tudja, hogy a Csehek mit csináltak, úgy 1985-86 tájékán az UPM-ROM-ban? ( $$$     SUB                         
ZSUB AUTOEXEC       85.MAY JAV. VT-PRAHA85.OCT JAV. VT-PRAHA86.FEB JAV. VT-PRAHA86.APR CCP  VT-SWKO 86.MAY JAV. VT-PRAHA        Nß ) Ez van benne jelzésként. Ezek szerint valahol valakinek megvan az UPM-ROM eredeti source file-a is. A tartalom alapján javítgattak valamit... Érdekelnének az UPM romba helyezett videó rutinok, amit a 240-es hívással lehet elérni...

9
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Május 8. - 15:50:29 »
Jut eszembe szaboatis, csatolok egy forráskódot, amit Enterprise-hoz készített valaki. Az igaz, hogy csak a TVC 1.2-es ROM visszafejtése valamennyi kommenttel és benne van szerintem nagy része amit akarsz csinálni (hogy ne kelljen annyit gépelni)
Várom a rutinjaidat, mert a két színű rajzolás jó-jó, de nem az igazi, valamint arra, hogy a TVC saját rutinjai mennyivel gyorsabb annál amit feltettem ide, plot, vonalhúzás, kör stb.

10
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Április 11. - 15:20:09 »
Kicsit módosítottam, javítottam, így  látható koordináták 0,0-tól 511,239-ig. Mindegyik vonalhúzó - 0-set (két színű üzemmódban 1-t tesz a megadott pontba), 1-reset (két színű üzemmódban 0-t tesz a megadott pontba), 2 complement, 3-XOR. Alaphelyzetben (hideg reset) nem húz vonalat, a pen felemelt állapotban van.

11
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Március 23. - 15:12:52 »
Igen, azt csak a small C és a  MESSC C tudja, azt hiszem amire gondolsz, a közvetlen assemblyben írt eljárások és funkciók.

12
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Március 23. - 13:15:24 »
Mindegyik Turbo Pascal verzió (1.0-3.0A-ig) tudja az inline() gépi kódot, de csak hexadecimálisan, nem úgy mint a MESSC. Például a plot Turbo Pascal inline-procedurája:

Procedure Plot(Col,Row,Farbe:Integer);{farbe= 0 set, farbe=1 reset}
Begin INLINE (
$ED/$5B/Col/$ED/$4B/Row/$3A/Farbe/$CD/*+$0032/$C9/$80
/$40/$20/$10/$08/$04/$02/$01/$D5/$7B/$E6/$07/$16/$00/$5F/$21/*+$FFF0/$19
/$7E/$61/$6A/$CB/$1C/$CB/$1D/$CB/$1C/$CB/$1D/$4F/$D1/$7B/$E6/$F8/$CB/$1A
/$1F/$1F/$1F/$B5/$6F/$3E/$80/$B4/$67/$C9/$FE/$00/$C2/*+$001E/$21/$00/$02
/$A7/$ED/$52/$D8/$79/$FE/$F0/$D0/$F3/$3E/$90/$D3/$02/$CD/*+$FFC3/$7E/$B1
/$77/$3E/$B0/$D3/$02/$FB/$C9/$21/$00/$02/$A7/$ED/$52/$D8/$79/$FE/$F0/$D0
/$F3/$3E/$90/$D3/$02/$CD/*+$FFA7/$7E/$3E/$00/$77/$3E/$B0/$D3/$02/$FB/$C9);
End;
Köszi az észrevételt, ha lesz még, várom és kipróbálom, azt hiszem maximálni is kell ha x nagyobb 360 akkor x=x-360.


13
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Március 22. - 09:36:45 »
Itt küldök egy mini megvalósítást, van ami 100%-s van amit időnként nem értek, hogy miért nem műxik, de  Én csak mérnők-közgazdász vagyok és amatőr programozgató. Viszont sikerült megoldani DOS parancsból a paraméterek beolvasását és átalakítását. Kettő Szakirodalmat használtam - Programmers CPM Handbook by Andy Johnson-Laird.pdf és Z80 Assembly Language Subroutines (1983)(Lance A Leventhal)(Osborne).pdf. A változók a 07FF0H-tól helyeztem le, valami miatt, ha a elejére tettem nem akarta "munkát". A hibákat szerintem azonnal ki fogod szúrni, vagy egyszerűbben lehet egyes dolgokat megoldani. Kíváncsi vagyok a véleményedre és javaslatodra. Igazából turbo Pascalban szeretném -Szekfű András - CSMLOGO-ját átírni, amit egyszer már TVC-BASIC-re még 1989 körül adaptáltam, kisebb-nagyobb sikerrel... Elvileg a vonalhúzó részek a "Bresenham's line algorithm"-t használják, a legtöbb hasznos eljárást, ötletet a "www.cirsovius.de/" oldalon találtam...
Használat DOS promptban:

Koordináta rendszer: bal felső sarok a 0,0 és jobb alsó sarok a 512,240

toll letétel  - pendown
     felvétel - penup

plot oszlop, sor, 0 - rajzol
                          1 - törli
                          2 - complement
                          3 - xor

line oszlop1, sor1, oszlop2, sor2, 0 - rajzol
                                                     1 - törli
                                                     2 - complement
                                                     3 - xor

Draw oszlop, sor, 0 - rajzol ( az előző letett pontól vonalat húz, vagy töröl)
                          1 - törli
                          2 - complement
                          3 - xor

RAD szög (0-360, vagy több, pl. RAD 125 )

Right                 Jobbra 90 fok
Left                   Balra    90 fok a meglévő fokhoz hozzáadva

Forward hossz pl. Forward 100 - az előző ponttól 100 egység, az adott (RAD, vagy left, right) szögben

Circle oszlop, sor, rádiusz, mode = 0, 1, 2, 3

14
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Március 21. - 14:22:04 »
Korábban feltettem az "assembly_C_Dosban.zip" csomagot ebben volt a MESCC is, most a másikra gondolok a ZCN könyvtárban levőkre. A graph.z -ben ott vannak a rutinok gépi kódban annál a pset-nél egyszerűbbet nem találtam és csak a TVC sajátosságait kellett megadni (511 vagy 512, 239 vagy 240, 8000h képernyő kezdete, jeleztem is a forráskódnál). A másik CPM_emu_Win.zip csomagban benne van a teljes forrás kód is, Linux alatt nem tudom mennyire használható. Nekem sikerült összeszedni és TVC-DOS-ra alkalmazni most már gyors körrajzolót, vonalhúzót assemblyben, Turbo Pascalban és MESCC C-ben is, de a gépi kódot sikerült beilleszteni SBASIC-be. Most egy Mini Turtle grafikán "dolgozom" TVC-DOS parancsban, vagy bath file-ben. Nem tudom lehet-e TVC-DOS bath file-ben címkézni (goto), if-then-else-ni, valami ciklust szervezni, mint az MS-DOS bath-nél.

15
TVC Programozás / Re:DOS Programok
« Dátum: 2016. Március 11. - 17:07:59 »
A Blocks játékban néhány helyen (képernyő szekvenciák és a 80/64 miatt) kellett csak módosítani és lehet vele játszani. Értelemszerűen nyíl-botkormány, S-select, K- kill, X -exit, ha valakit érdekel...  (csatolva a forráskód is, C-ben)

Oldalak: [1] 2 3 ... 8